۱۳۸۹/۰۴/۱۱

ادامه پست قبلی (Connection String)

سلام
در این روش از dll های خود میکروسافت استفاده میکنیم و برای تمام بانک های اطلاعاتی به کار میرود و مختص به SQL Server نمیباشد.گرچه مثالی که من برای شما میزنم جهت کار با SQL Server است.
برای شروع باید دو اسمبلی زیر را به رفرنس اضافه کنید:
Microsoft OLEDB Service Component 1.0 Type Library از تب COM و
adodb از تب NET. را همانطور که گفتم به برنامه اضافه کنید.
 
ADODB.Connection conn = new ADODB.Connection();
object oConn = (object)conn;

MSDASC.DataLinks dlg = new MSDASC.DataLinks();
dlg.PromptEdit(ref oConn);

System.Data.OleDb.OleDbConnection oleCon=
new System.Data.OleDb.OleDbConnection(conn.ConnectionString);

SqlConnectionStringBuilder scsb = new SqlConnectionStringBuilder();
scsb.DataSource = oleCon.DataSource;
scsb.InitialCatalog = oleCon.Database;
scsb.IntegratedSecurity = true;

SqlConnection sqlcon = new SqlConnection(scsb.ConnectionString);
sqlcon.Open();
if (sqlcon.State == ConnectionState.Open)
{
MessageBox.Show("اتصال برقرار است");
sqlcon.Close();
}
else
{
MessageBox.Show("اتصال ناموفق بود");
}

اکنون کدهای زیر را به برنامه خود اضافه کنیداین کد خیلی عالی کار میکنه ولی احساس میکنم بعضی از قسمت هاش رو میشود ساده تر نوشت.خیلی روش فکر کردم ولی چیز خاصی درگیرم نشد.اگر شما برای ساده تر شدن این کد دارید در بخش نظرات اعلام کنید.

2 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام.

جهت اطلاع اومدم :

با درباره خودم ( جهت اطلاع ) آپم :

http://abiyeto.blogfa.com

/3ajjad/

آبی تو ، آبی من است گفت...

خوب که فکر می کنم

می بینم

آبی و قرمز و سبز و بنفش هم به احترام حسین مشکی است

رنگ و نیرنگ و سیاه و سفید ندارد :

حسین که داری ؛ همه چیز داری....

ارسال یک نظر